Ordenança sobre la restricció de la circulació dels vehicles més contaminants a la Zona de Baixes Emissions (ZBE) de Gavà
Consulta pública prèvia sobre el projecte d'ordenança sobre la restricció de la circulació dels vehicles més contaminants a la Zona de Baixes Emissions (ZBE) de Gavà
Peatonalitzar la població i fer aparcament al perímetre
El centre de la ciutat és un exemple amb l’illa: els cotxes circulen molt lents i de forma restringida. L’extensió de la població hauria de tenir un plà adaptat a aquestes idees i si mes no a l’any 2024 i NO promoure una urbanització on haguem de perpetuar el model de cotxes i voreres.
- pedagogia per fer la ciutat una ciutat de 30km/h i si es pot menys.
- endreçar la circulació de les bicicletes i patinets segregant els carrils bici en vies més amples (av Joan Carles I) de forma que el carril per vehicles sigui més estret i la circulació de les bicis més segura
- en els carrers mes estrets pintar carril bici central i indicacions de velocitat restringida per cotxes
- en carrers on hi ha excés de velocitat sovint (e.g Joan Carles I o Bobiles) habilitar chicanes i senyals visuals de mesura de velocitat per reduït-la
- instal·lar pivots per segregar el carril bus i reduir l’amplada per tant del carril de circulació normal en carrers amb tràfic intens i molts amplada com la carretera Santa Creunde Calafell. Instal·lar controls de velocitat que indiquin visualment la velocitat del vehicle i que forcin el canvi de semàfors a vermell si s’excedeixi
- restringir el tràfic dins del perímetre de la ciutat. No tant sols el mes contaminant sinó tot el tràfic. Crear aparcaments perimetrals (e.g sobre l’actual riera dels canyars entre el carrer de les aigües i el parc del Mil·leni sotent la riera)
- fent una prova pilot si finalment s’urbanitza el plà del carat/ponent fent un barri peatonal amb 0 cotxes, Parking perimetral i permetent el tràfic puntual de vehicles amb vigilància de matricules i velocitat.
- habilitar zones blaves en el casc urbà a preu reduït (o gratuït per etiquetes eco i elèctric com es ara) però amb limitació temporal d’1h o 1h30’ (com tenim ara) però en una zona molt mes amplia del casc urbà de forma incremental per fomentar l’ús d’aparcaments perimetrals.
Habilitar per exemple un aparcament perimetral a poca distància dels col·legis Santo Angel i Jaume March podria ser un pilot interessant amb efectes a curt plaç en la convivència i a mig plaç en la reducció de la contaminació.
Aquesta proposta ha estat rebutjada perquè:
La seva aportació/suggeriment presentada no s’emmarca dins de l’objecte de l’ordenança de la ZBE.
El consistori agraeix les diverses aportacions incloses dins del suggeriment presentat. En aquest context, i a efectes d’oferir una resposta acurada, val a dir que el consistori manté l’objectiu de continuar avançant en aspectes mediambientals respecte a les competències que posseeix, així com especialment promoure una mobilitat sostenible i més segura. La totalitat de les aportacions que ha presentat s’engloben dins de les possibles actuacions que el consistori podria adoptar per continuar complint amb el darrer objectiu esmentat.
Llistat d'adhesions
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
1 comentari
Carregant els comentaris ...
Deixa el teu comentari
Inicia la sessió amb el teu compte o registra't per afegir el teu comentari.
Carregant els comentaris ...