Preguntes freqüents
Si vols participar en processos participatius i dir la teva, registra’t! Val a dir que per a fer ús d’algunes funcionalitats de determinats processos (com votar o prioritzar) hauràs de verificar què estàs empadronat/da a Gavà amb un pas molt senzill.
Què és Gavà Participa, Gavà Decideix?
Una plataforma per construir un Gavà participat, amb visió compartida i en base a un exercici d’aprofundiment de la democràcia local participativa.
Gavà Participa, Gavà Decideix és una plataforma de participació basada en codi obert. Qualsevol ciutadà pot veure com està construïda, reutilitzar-la o millorar-la. Consulta aquí el codi a GitHub.
Com puc participar a Gavà Participa, Gavà Decideix?
Informa’t
- Consulta els processos de participació actius.
- Navega per les propostes que fan els ciutadans.
- Coneix totes les dades de les cites presencials i els debats que s’hi han dut a terme mitjançant els actes i els documents relacionats.
- Filtra els continguts que t’interessin en funció de variables com el districte, els temes o les etiquetes.
Participa-hi
- Fes propostes noves.
- Dóna arguments a favor o en contra, o fes reflexions generals.
- Comparteix les propostes a les xarxes socials.
Fes seguiment de les propostes
- Fes seguiment de totes les propostes: les iniciades a la plataforma i les generades a les cites presencials.
- Després de les cites presencials consulta a la plataforma tot el recorregut dels debats i les aportacions generades.
- Marca una proposta i segueix-ne tota l’evolució, des dels comentaris d’altres persones, si s’escau, fins als documents finals de devolució.
Què són...?
Processos participatius
Activitats del Gavà Participa, Gavà Decideix que involucren a la ciutadania i que es desenvolupen en les fases de comunicació, diagnòstic, aportacions, decisions, resultats i avaluació de les propostes. Aquestes fases les pots visualitzar a cada procés participatiu.
Espais de participació
Canals i òrgans de participació permanent. A diferència dels processos, no tenen una data d’inici i final definits.
Cites presencials
Trobades i sessions de treball presencials relacionades amb els processos de participació actius.
Enquestes
Qüestionari per obtenir informació i conèixer l’opinió de la ciutadania.
Debats
Espais digitals per informar-te i decidir sobre les propostes de cada procés, habilitats en alguns processos.
Propostes
Contribucions dels usuaris que, en alguns casos, poden rebre el suport dels usuaris . Algunes d’elles tindran una funció de presa de decisió, i d’altres tindran una funció merament consultiva. Cada procés tindrà les seves pròpies regles característiques.
Comentaris
En alguns processos, s’habilitarà un espai amb contribucions dels usuaris al fil d’una proposta o debat i que podran rebre una votació negativa o positiva.
No em funciona la verificació de residència.
Comprova les possibilitats següents:
- Has posat el DNI o document amb tots els caràcters junts, incloent-hi la lletra al final?
- Estàs segur/a que estàs empadronat/da al municipi de Gavà? (El municipi és geogràficament més petit que l’àrea metropolitana i la província de Barcelona)
- Potser hi ha algun problema amb les teves dades en el registre d'empadronament. Consulta la teva OFICINA D'ATENCIÓ AL CIUTADÀ més propera i confirma que la teva informació del Padró és correcta.
Si tots els passos anteriors no solucionen el problema, pots enviar-nos un correu electrònic a participa@gava.cat o venir als debats presencials de cada procés.
No estic empadronat/da a Gavà, per què no puc donar suport a les propostes?
En el cas d’aquells processos als qual es pugui donar suport a les propostes, només ho podran fer les persones empadronades a Gavà. Aquelles qüestions que afecten a la presa de decisions pròpies de la ciutat, els veïns i veïnes de la ciutat que hi resideixen són els que han de prendre part de la presa de decisions.
És cert que hi ha persones que no estan empadronades a Gavà i que, malgrat tot, poden ser afectades per aquestes decisions, però el Padró és el cens més ampli de què disposem a Gavà, que ens permet arribar al màxim nombre possible de persones i que, al mateix temps, garanteix que el procés de participació sigui segur. D’altra banda, no tots els processos que s’impulsin des de la plataforma tenen com a condició estar empadronat/da a la ciutat.
No estic empadronat/da a Gavà. Puc participar?
Sí que és possible participar encara que no estiguis empadronat/da. Pots participar en alguns processos habilitats, en els debats presencials, i també és possible llançar una proposta, sense necessitat d'estar empadronat/da. Només en alguns processos, els suports a les propostes es limiten a la gent empadronada de la mateixa manera que només les persones empadronades a la ciutat poden votar en les eleccions municipals.
Per a què serveix verificar el meu compte?
Per utilitzar la plataforma necessites un compte d'usuari. Segons el grau de verificació podràs fer més o menys coses:
- Si et registres a la plataforma amb l'adreça electrònica i no dónes cap dada més (no es realitza el procés de verificació de residència) podràs comentar i argumentar propostes.
- Si després de registrar-te has fet la verificació bàsica, és a dir, has verificat la residència a través de la plataforma (+ info a "Com creo i verifico el meu compte?") podràs donar suport a propostes en aquells processos que sigui viable (en determinats processos).
- Sempre pots participar de manera presencial i a qualsevol de les trobades presencials que hi ha en cada procés de participació. Les contribucions que es realitzin de manera presencial seran recollides, publicades i accessibles a la plataforma.
Necessito telèfon mòbil o accés a internet per poder participar?
No. Totes les accions relacionades amb les propostes, tant crear-les, com dona’ls-hi suport, votar-les o informar-nos-en, les pots fer presencialment a qualsevol dels debats que s'estan duent a terme. També pots crear-te un compte d'usuari completament verificat, en cas que vulguis utilitzar la plataforma.
Com creo i verifico el meu compte?
El primer és crear un compte. Crea i omple les dades que se't demana. És un requisit marcar la casella d'acceptació de les condicions d'ús. Creant un nou compte t’arribarà un correu electrònic a l'adreça que hagis especificat, i hauràs de fer clic a l'enllaç que conté (l'enllaç que posa "Confirmar el meu compte") per acabar de crear el compte.
Un cop creat el compte bàsic, i després d'entrar amb el teu correu i contrasenya, el sistema donarà l'opció de fer-ne una verificació bàsica. Per fer-ho, fes clic a l'enllaç "El meu compte" de la part superior dreta, i després al botó "Verificar el meu compte".
En aquells processos en què sigui necessari, també es demanarà que introdueixis les teves dades de residència, per verificar que estàs empadronat/da a Gavà (és important introduir el número de document amb la lletra i la data de naixement, i marcar la casella d'acceptació d'accés al Padró). Si les dades són correctes, el teu compte et permetrà donar suport a les propostes.
M'he oblidat de la contrasenya o no em funciona, què puc fer?
Pots sol·licitar una nova contrasenya perquè se t'enviï al teu correu electrònic. Si la solució anterior no funciona, pots enviar un correu electrònic a l'adreça participa@gava.cat, on et resoldran el problema associat al teu compte. En processos que tinguin cites presencials, també pots dirigir-te i participar-hi sense haver-te de registrar a la plataforma.
Com puc canviar la meva adreça electrònica, el meu nom d'usuari, la contrasenya, donar-me de baixa o activar o desactivar les notificacions que m'arriben al correu electrònic?
Fes clic a l'enllaç "Entra", introdueix la teva adreça electrònica i la contrasenya, i prem el botó "Entra". Un cop fet això, fes clic a l'enllaç "El meu compte", on trobaràs totes les opcions que et permetran canviar la teva adreça electrònica, nom d'usuari, contrasenya, donar-te de baixa o activar o desactivar les notificacions. Un cop fet el canvi adequat, assegura't de fer clic al botó "Desa els canvis".
No aconsegueixo crear el meu compte correctament
Revisa la secció "No em funciona la verificació de residència", per si el problema estigués en aquest pas, que sol ser el problema més freqüent. Si no s'ha solucionat, revisa la secció "Com creo i verifico el meu compte?", per assegurar-te que estàs seguint els passos adequadament. Si encara es manté el problema, pots enviar un correu electrònic a l'adreça participa@gava.cat, i rebràs assistència.