Audiència Pública del Pressupost Municipal 2024
Trobada de l'Ajuntament amb la ciutadania sobre els Pressupost de l'Ajuntament de Gavà per a l'any 2024
Carrils bici a tota la ciutat
Només a alguns pocs carrers tenim carrils-bici.
Cal instal·lar carril-bici adequat a les principals avingudes (a la calçada però segregat dels cotxes), i pintar la prioritat per a bicicletes a TOTS els carrers interiors de la ciutat, com fan ciutats veïnes com Viladecans o Sant Boi.
Gràcies per participar.
A l'Audiència Pública es va donar lectura de la seva aportació i el govern municipal va respondre que:
Recentment s’ha posat en servei el carril bici de la carretera A Santa Creu de Calafell, que creua Gavà i ens comunica amb Castelldefels, Viladecans i Sant Boi.
Estem treballant amb altres projectes com el de segregar el carril bici de l’avinguda Joan Carles I, per augmentar la seva seguretat, així com millorar el carril bici de l’avinguda Eramprunyà en la reforma que es farà de la mateixa.
En el carrers secundaris s’opta per la convivència en calçada entre cotxes i bicicletes. A tot el nucli urbà de Gavà la limitació de velocitat és de 30 km/h, i en carrers de plataforma única de 20 km/h. A aquestes velocitats en carrers amb poc trànsit la bici pot circular amb seguretat per la calçada. Totes les reformes de carrers ja es fan pensant en què la pròpia configuració del carrer ajudi als conductors a anar a velocitats reduïdes, ja sigui trencant la línia recta de circulació, reduint sobreample de carrils, amb passos de vianants o cruïlles elevades o altres elements de l’espai públic. Properament es reformarà el carrer Santa Teresa i carrer Tresols en aquesta línia. Igualment en el carrers on es detecta un excés de velocitat es col·loquen elements per reduir-la.
Llistat d'adhesions
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
Detalls del comentari
Estàs veient un sol comentari
Mostra tots els comentaris
Conversa amb Ivan Alonso Bes
Senyalitzar circuits de carril bici en els principals carrers interiors on l’amplada no dona per carril segregat és una acció que sembla innecessària a efectes pràctics perquè en principi els conductors han de tenir sentit comú i circular amb precaució i a velocitat moderada. És més una declaració d’intencions i una campanya educativa perquè la població entengui que el normal és que poc a poc hi hagi més vehicles nets als nostres carrers: bicis, patinets i en un futur vehicles autònoms col·lectius. On no es pugui peatonalitzar i fer carrers per persones i vehicles nets com a mínim hem d’entendre que compartim el carrer amb vehicles molt més lents, que no contaminen i que no tenen necessitat d’arribar ràpid al destí. Indicar i conscienciar de quin model de ciutat volem: la ciutat accessible compartida amb vehicles que entenen que estem a una població de 30km/h o el Gavà dels 80
Gràcies per participar. A l'Audiència Pública es va donar lectura de la proposta a la qual vas fer un comentari. Podeu accedir a la resposta del govern municipal a la proposta:
Carrils bici a tota la ciutat
Carregant els comentaris ...