Reglament regulador del funcionament del sistema intern d'informació d'alertes de l'Ajuntament de Gavà
consulta pública prèvia a l'elaboració de l'avantprojecte
Quant a aquest procés
Aquest procés pertany a Consulta pública d'ordenances i reglaments
De conformitat amb l’article 133 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment administratiu comú de les administracions públiques i l'article 177 del Reglament Orgànic Municipal se substancia el tràmit de consulta pública prèvia a l’elaboració de l’avantprojecte de Reglament regulador del funcionament del sistema intern d’informació d’alertes de l’Ajuntament de Gavà, per tal de recavar l'opinió de la ciutadania i les entitats més representatives potencialment afectats per la futura norma en relació a:
a) Els problemes que es pretenen solucionar amb la iniciativa.
b) La necessitat i oportunitat de la seva aprovació
c) Els objectius de la norma.
d) Les possibles solucions alternatives reguladores o no reguladores.
Els ciutadans i ciutadanes, organitzacions i associacions que així ho considerin, ja poden fer arribar les seves opinions sobre els aspectes plantejats en aquest espai durant un termini de 20 dies des de la publicació d’aquest anunci.
Es poden realitzar les aportacions en aquest apartat.
a. Problema que es pretén resoldre amb la iniciativa.
Reglamentar el funcionament del sistema intern d’informació d’alertes de l’Ajuntament de Gavà, ja existent, amb l’objectiu de prestar una protecció equilibrada i efectiva a les persones que informen sobre infraccions del dret nacional i de la Unió Europea, perjudicials per a l’interès públic, evitant la por a les represàlies, facilitant amb allò l’eficàcia en l’aplicació del dret i el compromís col·lectiu en el bon funcionament de les institucions.
b. La necessitat i oportunitat de la seva aprovació.
Donar compliment a l’exigit a l’article 13.1.a) de la Llei 2/2023, de 20 de febrer, reguladora de la protecció de les persones que informen sobre infraccions normatives i de lluita contra la corrupció per la qual es transposa a l’ordenament jurídic intern la Directiva (UE) 2019/1937 del Parlament Europeu i del Consell, de 23 d’octubre de 2019.
Tot i que l’Ajuntament de Gavà disposa d’un canal de denúncies des de l’entrada en vigor de l’esmentada Directiva, es fa necessari aprovar el Reglament regulador del seu funcionament a la vista de les determinacions establertes amb posterioritat per la Llei 2/2023.
c. Objectius de la norma.
La Bústia ètica o sistema intern d’informació d’alertes és una eina al servei del bon govern i la participació ciutadana, que ha de contribuir a augmentar la confiança de la ciutadania amb les institucions públiques i els servidors públics.
El reglament regulador del seu funcionament establirà els protocols d’actuació i pautes a seguir per a la comprovació, tramitació i gestió dels fets comunicats per mitjà d’aquest canal.
d. Possibles solucions alternatives reguladores i no reguladores.
No hi ha cap alternativa, atès que l’article 8 de la DIRECTIVA (UE) 2019/1937, establia l’obligatorietat d’un canal de denúncies intern (existent a l’Ajuntament de Gavà des del mes de desembre de 2021), i la Llei 2/2023 determina la necessitat de reglamentar el seu funcionament.
Compartir: