Ordenanza sobre la restricción de la circulación de los vehículos más contaminantes en la Zona de Bajas Emisiones (ZBE) de Gavà
Consulta pública previa a la elaboración del anteproyecto de ordenanza sobre la restricción de la circulación de los vehículos más contaminantes en la Zona de Bajas Emisiones (ZBE) de Gavà
Peatonalitzar la població i fer aparcament al perímetre
El centre de la ciutat és un exemple amb l’illa: els cotxes circulen molt lents i de forma restringida. L’extensió de la població hauria de tenir un plà adaptat a aquestes idees i si mes no a l’any 2024 i NO promoure una urbanització on haguem de perpetuar el model de cotxes i voreres.
- pedagogia per fer la ciutat una ciutat de 30km/h i si es pot menys.
- endreçar la circulació de les bicicletes i patinets segregant els carrils bici en vies més amples (av Joan Carles I) de forma que el carril per vehicles sigui més estret i la circulació de les bicis més segura
- en els carrers mes estrets pintar carril bici central i indicacions de velocitat restringida per cotxes
- en carrers on hi ha excés de velocitat sovint (e.g Joan Carles I o Bobiles) habilitar chicanes i senyals visuals de mesura de velocitat per reduït-la
- instal·lar pivots per segregar el carril bus i reduir l’amplada per tant del carril de circulació normal en carrers amb tràfic intens i molts amplada com la carretera Santa Creunde Calafell. Instal·lar controls de velocitat que indiquin visualment la velocitat del vehicle i que forcin el canvi de semàfors a vermell si s’excedeixi
- restringir el tràfic dins del perímetre de la ciutat. No tant sols el mes contaminant sinó tot el tràfic. Crear aparcaments perimetrals (e.g sobre l’actual riera dels canyars entre el carrer de les aigües i el parc del Mil·leni sotent la riera)
- fent una prova pilot si finalment s’urbanitza el plà del carat/ponent fent un barri peatonal amb 0 cotxes, Parking perimetral i permetent el tràfic puntual de vehicles amb vigilància de matricules i velocitat.
- habilitar zones blaves en el casc urbà a preu reduït (o gratuït per etiquetes eco i elèctric com es ara) però amb limitació temporal d’1h o 1h30’ (com tenim ara) però en una zona molt mes amplia del casc urbà de forma incremental per fomentar l’ús d’aparcaments perimetrals.
Habilitar per exemple un aparcament perimetral a poca distància dels col·legis Santo Angel i Jaume March podria ser un pilot interessant amb efectes a curt plaç en la convivència i a mig plaç en la reducció de la contaminació.
Esta propuesta ha sido rechazada porque:
Su aportación/sugerencia presentada no se enmarca dentro del objeto de la ordenanza de la ZBE. El consistorio agradece las diversas aportaciones incluidas en la sugerencia presentada.
En este contexto, y a efectos de ofrecer una respuesta esmerada, cabe decir que el consistorio mantiene el objetivo de seguir avanzando en aspectos medioambientales respecto a las competencias que posee, así como especialmente promover una movilidad sostenible y más segura. La totalidad de las aportaciones que ha presentado se engloban dentro de las posibles actuaciones que el consistorio podría adoptar para seguir cumpliendo con el último objetivo citado.
Lista de adhesiones
Reportar contenido inapropiado
Este contenido no es apropiado?
1 comentario
Cargando los comentarios ...
Deja tu comentario
Inicia sesión con tu cuenta o regístrate para añadir tu comentario.
Cargando los comentarios ...